FANDOM

Kuningatar Angelina I (Angelina Alexandra Estelle Gorrot, syn. 21. huhtikuuta 1986 Queenston, Karibia) on Karibian kuningaskunnan kuningatar ja valtionpäämies. Hän nousi valtaan kuningas John I kuoltua vuonna 2017. Hän on hallinnut 3 vuotta.

Angelina II toinen on koko aikuisikänsä ajan työskennellyt maailmanrauhan puolesta ja hän oli yrittänyt muodostaa Karibialle hyviä suhteita eri maihin.

Angelina on naimisissa Tony Walkerin kanssa ja hänellä on 6-vuotias tytär, Fiona, Walkerin kanssa. Angelina on sanonut aikovansa hankkia vielä yhden lapsen.

Lapsuus ja nuoruus Muokkaa

Angelina Alexandra Estelle Gorrot syntyi 21. huhtikuuta 1986 Knightonissa, Karibialla Jamaikan prinsessa Angelinalle ja Jamaikan prinssi Willille.

Angelinan äiti Angelina I Armelias kuoli auto-onnettomuudessa Franklandissa vuonna 1992. Vaikka Angelina oli vasta 6-vuotias, hän ymmärsi tapahtuneen ja itki kaksi viikkoa yksin huoneessaan. Angelina I:n rakastaja Bobi El-Faid ei saanut nuoren Angelinan huoltajuutta, joten hänen huoltajakseen tuli hänen isänsä, Jamaikan prinssi Will Gorrot.

Angelina kävi koulua Knightonin kuninkaallisessa yksityiskoulussa. Hän sai hyviä arvosanoja matematiikasta, yhteiskuntaopista ja historiasta. Hän oli erityisen kiinnostunut Koiralan ja Karibian kuningassuvuista. Hän kävi vuonna 2004 äidinsä kuolemapaikalla laskemassa seppeleen siihen. Hän oli juuri tullut täysi-ikäiseksi.

Puerto Ricon prinsessana Muokkaa

John I nimitti Angelinan vuonna 2005 Puerto Ricon prinsessaksi, mistä Troy ja Melissa Digorein suuttuivat. Se katkaisi Angelinan ja Digoreinien välit yli kymmeneksi vuodeksi.

Angelina sanoi arvonsa Puerto Ricon prinsessana olevan tylsä. Hän sai kuitenkin rauhoitettua lailla kaikki Puerto Ricossa olevat eläimet, mutta siitä alkoi salametsästys. Lajit jotka olivat Puerto Ricossa rauhoitettuja, olivat muualla Karibiassa "epärauhoitettuja".

Kuningattarena Muokkaa

John I:n kuolema Muokkaa

Angelinan serkku John I kuoli nuoressa iässä leukemiaan 2. helmikuuta vuonna 2017. Hänen hautajaisiinsa osallistuivat Angelina, tämän lapset ja Tony Walker. Muutkin kuningasperheen jäsenet osallistuivat hautajaisiin ja hautajaisten yhteydessä kerrottiin Johnin viralliseksi kruununperijäksi lähin mahdollinen elossa oleva sukulainen, siis Angelina Gorrot.

Kruunajaiset Muokkaa

Angelina Gorrotin kruunasi Angelina II:ksi Queenstonin arkkipiispa Archibald Brooks 9. helmikuuta 2017. Kruunaus suoritettiin Queenstonin luterilaisen kirkkokunnan suurkatedraalissa, joka on perustettu vuonna 1617. Kruunaus oli historiallisesti luterilaiselle kirkkokunnalle tärkeä, sillä kruunaus suoritettiin tasan 400 vuotta Queenstonin suurkatedraalin perustamisesta.

Vallassa Muokkaa

Angelina II on ollut kuningattarena varovainen ja maltillinen. Hän on pyrkinyt vierailemaan mahdollisimman monessa maassa. Hän on vieraillut vuonna 2017 Kirjalassa ja Khaliforniassa. Poliitiikkaan Angelina II ei ole paljoakaan puuttunut.

Sukujuuret Muokkaa

Angelina II on kaukaista sukua Kirjalan kuningatar Rosélle.