FANDOM

Arthur Roseland (synt. 4.7.1961) on unylainen poliitikko ja presidentti. Roseland on UNYn demokraattisessa puolueessa ja hän on toiminut UNYn presidenttinä vuodesta 2014. Roseland valittiin lyhyissä presidentinvaaleissa presidentiksi vuonna 2014, kun edellinen presidentti Hill Larryngton (dem.) joutui keskeyttämään kautensa sairauden takia. Roselandin kausi kestää neljä vuotta ja se päättyy 1.10.2018.

Lapsuus ja nuoruus Muokkaa

Arthur Edward Roseland syntyi 4.7.1961 New Yorkisssa. Hänen isänsä oli kirjalan-unylainen. Roseland kävi alakoulun keskiarvolla 9,134. Hän meni lukioon vuonna 1977 ja yliopistoon hän pääsi vuonna 1981. Roseland opiskeli yliopistossa kuusi vuotta ja tuona aikana hän pääsi myös valtiotieteen professoriksi.

Asepalvelus Muokkaa

Vuonna 1988 Arthur Roseland kutsuttiin armeijaan. Roseland oli ennen tätä anonut asepalveluksen siirtämistä kuudella vuodella. Hän astui asepalvelukseen 27-vuotiaana ja hän yleni everstiksi laivastossa. Roseland pääsi armeijasta vuonna 1991.

Poliitikoksi Muokkaa

Arthur Roseland asettui New Jerseyn kongressiehdokkaaksi vuonna 1992. Hän pääsi kongressiin ja hänet nimitettiin suurlähettilääksi Stuzlandiin. Roselandille tuotti aluksi vaikeuksia kommunikoida Stuzlandissa, sillä graeezi oli hänelle tuntematon kieli, mutta hän opetteli sitä. Roseland toimi monissa diplomaattiasioissa vuosina 1993-2003. Tänä aikana hän oppi puhumaan graeezia, kirjaa, koiraa ja hieman khalia.

Presidenttinä Muokkaa

Arthur Roseland valittiin UNYn presidentiksi lyhyissä kongressin vaaleissa vuonna 2014. Seuraavat presidentinvaalit ovat 1.8.2018. Roseland on presidenttinä pyrkinyt saamaan UNYn näkyväksi maailmalla. Hän on myös koittanut saada UNYlle voimakkaita ja hyviä liittolaisia kuten Khalifornian tai Kirjalan.

Poliittiset näkemykset Muokkaa

Arthur Roseland on sanonut ajatuksiensa olevan "puuroa, jota vispataan kunnes oikeat vastaukset löytyvät". Hän ei ole ikinä selittänyt tätä, mutta monet arvelevat sen merkitsevän jotain hänen päätöksiensä teosta. Roseland on sanonut kantansa olevan oikeistolainen ja hän kannattaa ulkopoliitikan tehostamista. Roseland on myös ilmoittanut haluavansa lastenoikeuksien kansainvälisensopimuksen, jotta koulut UNYssa tulisivat ilmaisiksi. Tällä hetkellä UNYn nuorisovankiloissa on 300 000 vankia ja Roseland on ollut järkyttynyt tästä luvusta.

Kritiikki Muokkaa

Roselandia on kritisoitu paljon hänen poliittisista näkemyksistään. Republikaanit ovat sanoneet Roselandin tekevän lupauksia ja jättävän ne tekemättömiksi. Roseland ei ole ikinä vastannut kritiikkiin.