FANDOM

Brutus Aleks Vescol Grutus (synt. 15. kesäkuuta 1958, ikä 58) on Hikihatun istuva liittokansleri ja varmasti yksi suosituimmista liittokanslereista Hikihatussa kautta aikojen. Grutus on toiminut liittokanslerina viisi kautta joulukuusta 2000 eli yhteensä yli 16 vuotta.

Lapsuus Muokkaa

Brutus Grutus syntyi 15. kesäkuuta 1958 Aloholassa köyhään perheeseen. Hän sairasteli paljon, ja lääkärikäynnit veivät hänen vanhempiensa Annen ja Samin rahat.

Grutus kävi pientä aloholaista koulua ja joutui kiusatuksi. Opettajat puuttuivat kuitenkin melko hitaasti asiaan, ja kiusaaminen saatiin loppumaan vasta ala-asteen loppupuolella.

Teini-ikä Muokkaa

Grutus vaihtoi suurempaan maksulliseen kouluun yläasteella, ja kävi kesätöissä joka vuosi maksaakseen koulumaksun. Hän suoritti yläasteen kiitettävin arvosanoin ja pääsi hyvään lukioon.

Poliittisen uran alku Muokkaa

Grutuksen poliittinen ura alkoi, kun hän liittyi Sukkamehupuolueeseen 1989. Hän oli ehdolla eduskuntavaaleihin 1991 ja 1993, mutta sai heikosti ääniä. Kuitenkin vuoden 1997 eduskuntavaaleissa Grutus yritti uudelleen paremmalla kampanjoinnilla ja pääsi työministeriksi ja tuli nopeasti suosituksi.

Vuonna 2000 Grutus osallistui liittokanslerinvaaleihin ja yllättäen voitti ne. Hänestä tuli todella suosittu, ja hän voitti vielä neljät peräkkäiset liittokanslerinvaalit

Grutuksesta tuli myös vuonna 2001 Sukkamehupuolueen puheenjohtaja, ja sitäkin titteliä hän on pitänyt jo kuusi kautta.

Trivia Muokkaa

  • Grutus on molempikätinen, eli voi yhtä hyvin kirjoittaa vasemmalla kuin oikeallakin kädellä.
  • Grutuksella on lemmikkinä kaksi koiraa ja kultakala.