FANDOM

EPCDA eli Experiméntal Prototype Comunitaire de Avenir (suom. Tulevaisuuden Kokeellinen Yhteisö, TKY) on saarivaltio Bosney-studioiden rakentamalla Celebration-saarella.

Kuvaus ja historia Muokkaa

EPCDAn alkuperäisen suunnitelman kehitti Bosney-studioiden perustaja Walther Bosney vuonna 1982. Suunnitelma hiottiin loppuun vuonna 2001, jonka jälkeen valtiokonseptia alettiin rakentamaan fyysiseksi paikaksi.

Valtion tärkein alue on sen keskellä sijaitseva EPCDA, tulevaisuuden kaupunki, jonka sisällä autot on kielletty. Kaupungin läheistölle asettautuneet suuryritykset tarjoavat kaupungin 70 000 asukkaalle koteihin uusimman teknologian, johon tarvittavat rahat kerätään 20 vuoden välein (vaikka itse teknologiaa päivitetään jatkuvasti). Kaupungin keskipisteenä on 30-kerroksinen pilvenpiirtäjä, jonka ympärillä on 5-15-kerroksisia asuintaloja, uloimmassa kehässä on omakotitalonaapurustoja.

Koko keskustan peittää valtava rakennuskompleksi, jonka avulla Bosney voi säädellä säätä tiettyyn pisteeseen asti. Kompleksin katossa on jopa viisi metriä leveitä kupuja, jotka tuovat kaupunkiin auringonvaloa.

Kaupungin ympärille on rakennettu monia suuria projekteja. On valtava, vain urheilua varten tarkoitettu alue, teollisuuspuisto, suuri leirintä-alue, yhdeksän hotellia, vesipuisto, ja kaksi teemapuistoa: Bosneyland ja WBPOFAW (Walther Bosneyn Tulevaisuutta ja Maailmaa juhliva Puisto), jotka ovat saaneet valmistumisestaan saakka erityisen suurta suosiota.

Epcot plan

EPCDAn kartta

Huvipuistot Muokkaa

Bosneyland Muokkaa

Bosneyland on ensimmäisenä suunniteltu teemapuisto, jota W. E. Bosney alkoi pohtimaan jo vuonna 1966. Puisto on jaettu yhteentoista alueeseen: Futureland, Galaxyland, Superland, Storyland, Circusland, Frontier Country, The Jungle Expedition, Hollywoodland, Toytaleland, Cars Land ja Cartoon Village.

WBPOFAW Muokkaa

WBPOFAW (Walther Bosney's Park Of the Future And the World) voisi olla yhtiön sisällä suosituin puisto. Se koostuu kahdesta osasta: Ventureport (tulevaisuuden keksintöjä pohtiva alue) ja World Showcase. Alueista jälkimmäinen koostuu neljästä suuresta rakennuksesta; Eurooppa (?), Amerikka, Aasia ja Afrikka. Puiston keskellä on valtava geoidi, jonka alla kiertää puiston julkinen liikenne - Maailman Veneretki eli BRW.