FANDOM

Futovian vaakuna

Futovian vaakuna.

Valtion nimi: Futovian fasistinen tasavalta, lyh. Futovia

Asukasluku: 570 milj.
Päämies: Eckerd Rutland
Hallitseva puolue & hallintomuoto: Fasistit, natsijuttujakin on vähän näkyvillä. Tasavalta.
Vientituotteet: Teknologia

Futovian lippu

Futovian lippu.

Erityiset tuontituotteet: Öljy
Pääkaupunki & muita suuria kaupunkeja: Hööshöran, Gimbl, Hermann, Höml
Sijainti: Suuri pläntti keskellä Eurooppaa
Muita tietoja: Erittäin vahva sotilaallisesti. Rikas maa, jolla on yksi maailman parhaimmista jääkiekkomaajoukkueista. Suurvalta-asema valtiopelissä.
Armeija: 24 miljoonaa

HistoriaMuokkaa

Futovialaiset olivat aluksi erään suurvallan vallan alla. Suurvallan nimi oli Nefran. Nefranilaiset olivat ylpeää ja rikasta kansaa. Nefuranin presidentti käytti euraasiasmia. Nefuran valloitti alueita, kunnes eräänä päivänä syttyi sota Nefuranin ja sen armeijan välille. Puolustusvoimien silloin komentaja Hark Shoden määräsi armeijan hyökkäämään hallitusta vastaan. Sota oli verinen. Lopulta armeija voitti, ja Shoden muutti Nefuranin keisarikunnaksi ja nimitti itsensä keisari Shoden I:ksi. Alkoi kurjuuden aika. Myöhemmin, erään tuntemattoman salamurhaajan toimesta Shoden kuoli saadessaan nuolen takaraivoonsa. Seuraavana maa muutettiin jälleen tasavallaksi. Silloin alkoi Ribbentropien valtakausi, jonka aloitti Jakob Ribbentrop. Ribbentrop oli vallanhimossaan aloittanut maan laajentamisen. Maan nimi muutettiin Futoviaksi. Viimeinen Ribbentrop vallassa oli Henrich Ribbentrop. Hänen jälkeensä presidentiksi nousi yllättäen Fritz Ribbentrop, joka ajoi fasismia myös.

Monien vuosien kuluttua, Sääksjärven ja Futovian välille syttyi sota, joka nimitettiin "suureksi idän sodaksi". Sota oli tiukka ja tasainen. Sääksjärvi ja Futovia laittoivat molemmat kuitenkin joukkonsa hyökkäämään toisiaan vastaan, kummallakin sama tavoite; raivata tie vastustajan sisämaahan. Futovialla oli 9 miljoonaa miestä, Sääksjärvellä 8 miljoonaa. Lopulta Sääksjärvi murskasi Futovian joukot, mutta ei vallannut maata. Vasta rauhansopimuksessa Sääksjärvi sai Futovialta indo-kiinan ja määräsi erilaisia pakotteita. Futoviakin sai kuitenkin itselleen 700 milj. euroa. Rauha sovittiin.

Tämän episodin jälkeen muistettiin myös inglännin valloitus.

Pian Futovia tuhottiin ja se romahti. Tämän jälkeen kuitenkin tuli maailmanloppu, joka tuhosi jok'ikisen valtion. Tämän jälkeen Futovian imperiumi syntyi uudestaan. Vahvempana, suurempana. Futovia oli palannut.

Kulttuuri Futovian uskonto on pääasiassa kristinusko. Vähemmistössä ovat islam ja hindulaisuus. Toiseksi suurin uskonto on ortodoksinen (mikälieolikaan).

Futoviassa tervehditään kättelemällä. Naiset halaavat toisiaan nykyään ja miehet kättelevät, vaikka alkuperäisesti naisetkin vain kättelivät. Samaa sukupuolta olevien suutelu on kielletty Futoviassa. Poskisuudelmiakaan ei anneta samaa sukupuolta olevalle. Jos vauvasta on kyse, niin niitä saa suudella hellyydenosoituksena.

Futovian kansallislaji on sähly, mutta Futovian paras maajoukkue on jääkiekkomaajoukkue. Kansalliseläin on karhu, siihen liittyy useita uskomuksia. Esimerkiksi jos näkee juoksevan karhun, se ennustaa rikkautta. Jos näkee ontuvan karhun, se ennustaa köyhyyttä. 

PolitiikkaMuokkaa

Futoviassa fasistit ovat olleet jo pitkään vallassa. Nykyinen presidentti on Fritz Ribbentrop. Ensimmäisenä Futoviassa kansallissosialismi oli vahvimmillaan. Sen jälkeen fasismi otti vallan täysin. Fasismi on nykyäänkin Futoviassa hallitsemassa rautaisella otteella. Käytössä on järjestelmä, jossa maata hallitsee presidentti täysin, ja presidentin 'oikeana kätenä' toimii pääministeri. Hallituksessa ovat vain presidentti, pääministeri, ulkoministeri, puolustusministeri, valtiovarainministeri sekä maa-ja metsätalousministeri. Kaikki hoitava

Futovian oike presidentti

Futovian presidentti, Fritz Ribbentrop.

t oman tehtävänsä yksin. Puolustusministeri on ainoa, jolla on ministeriössä muitakin. Ylimmät kenraalit ja puolustusvoimien komentaja ovat näissä viroissa. (huom. Tämä ei edusta poliittista näkemystäni.) Hallitus toimii jäsenten vähälukuisuudestaan huolimatta hyvin.

Ulkopolitiikka. Futovian ulkopolitiikka on sotaisaa mutta se antaa Futovialle koko ajan paremman aseman maailmassa. Futovialla on tällä hetkellä suurvalta-asema.

Urheilussa Futovialla on erittäin hyvä jääkiekkomaajoukkue, yksi maailman parhaimmista.

Suhteet muihin maihinMuokkaa

Louivechestä tulossa ystävä hallitus on luokitellut vihollisiksi Westenin, Ingländin ja Huuhkajan.