FANDOM

YLEISTIETOAMuokkaa

1406452213 500x0 nimetonnnn

Hako Palmasin lippu

Asukasluku: 31 567 841

Päämies: Suuri Johtaja

Valtiomuoto: Tasavalta

Vientituotteet: Hedelmät, teknologia ja kala.

Erityiset tuontituotteet: Elektroniikka, öljy

Pääkaupunki: Costa Nova(5 milj.)

Muita suuria kaupunkeja: Sao Velodromo(2 milj), Sao Peleccion(450 000), Punto Estraca de Nuevo(950 000), Verenjo(4 milj.), Sao Castana(1,2 milj.), Sierra Punto(3 000) ja Prazero(9 000)

Sijainti: Etelä-Amerikan länsiosassa.

Armeija: Rauhan aikana 500000, sodassa 2 milj.

Kielet: Espanja, portugali, ranska ja yleiskieli espora, johon sisältyy sekoituksia näistä kaikista kielistä.

HistoriaMuokkaa

Hako Palmas on ollut diktatuurivaltio lähes siitä asti kun se on perustettu. 1800-luvulla Hako Palmasia hallitsi 67 vuotta hirmuhallitsija Mestari. Hän käytti kansaansa hyväkseen ja rikoksista hän rankaisi julmimmilla tavoilla. Hän nousi valtaan 46-vuotiaana ja hänen valtakautensa päättyi hänen kuoltuaan 113-vuotiaana. Hän eli harvinaisen vanhaksi koska häntä palvottiin ja kansa jopa lahjoitti hänen hyvinvointiinsa rahaa ja välillä ruokaa. Silloin Hako Palmasissa olikin keskitason nälänhätä. 1867 astui siis voimaan Mestarin 29-vuotiaan pojan, Mohamed-An-Khon valtakausi. Hän oli puoliksi arabialainen koska Mestarin vaimo oli kotoisin Arabiasta. Mohamed-An-Kho ei kuitenkaan jatkanut samalla linjalla kuin Mestari. Hän kohteli kansaansa hyvin ja vaikka kansa ei saanutkaan äänestää maan asioista, An-Kho päätti useimmiten asiat kansan eduksi. Hän ei kuitenkaan saanut hallita kuin 13 vuotta, sillä vuonna 1880 astui esiin johtokunnan värväämänä seuraava hirmuvaltias. Mohamed-An-Kho katosi mystisesti ja vasta 25-vuotias hirmuvaltias aloitti valtakautensa. Se oli Hako Palmasin synkintä aikaa, sillä nykyaikana kukaan ei ole tietoinen tuon hallitsijan nimestä. Tutkijat ovat saaneet selville vain sen että kansa joutui kutsumaan häntä nimellä ``Armollinen Herrani``, tai jotain vastaavaa. Hän hallitsi Hako Palmasia siihen asti kunnes hän kuoli vuonna 1942. Sen jälkeen astui esiin aivan uusi johtaja eri sukujuurilta, jota kutsuttiin Suureksi Johtajaksi. Hän ei ollut hirmuvaltias, päinvastoin, hänkin kohteli kansaansa melko hyvin, mutta usein monet kansan toiveet hän hylkäsi. Hänen poikansa, Suuri Johtaja II astui valtaan isänsä kuoltuaan vuonna 1987. Hän oli silloin 32-vuotias, ja hän hallitsee Hako Palmasia edelleen. Maan hyvinvointi on Suuren Johtaja II:n tulon jälkeen parantunut totaalisesti ja monet ihmiset haluavat edelleenkin muuttaa Hako Palmasiin.

KaupungitMuokkaa

Pääkaupunki Costa NovaMuokkaa

5 miljoonan asukkaan Costa Novassa suurin ongelma on liikenne. Melko pienellä keskusta-alueella on lyhyt metro ja nelikaistainen valtatie, mutta useimmiten, varsinkin aamulla, siestan aikaan ja töiden loppumisen jälkeen keskustan kadut ovat täysi sekamelska. Keskustasta asuinalueille ja laitakaupungille pois pääseminen on välillä lähes mahdotonta. Raitiovaunua keskustaan ei saatu ahdettua, koska silloin autoilla ei olisi ollut tarpeeksi tilaa.

Costa Novassa huonojen liikennejärjestelyjen lisäksi on jotain hyvääkin. Costa Novan jalkapallostadion vetää usein täydet 60 000 katsojaa kun FC Hako Palmasin jalkapallojoukkue pelaa siellä kotiotteluitaan. Keskustan ravintolat, baarit, ostoskeskukset ja elokuvateatterit ovat myös suosittuja. Ostoksien tekemiselle Costa Novassa on myös hyvät mahdollisuudet. Siellä vietetään kuitenkin 2 tunnin siesta kello 13-15 kaikissa yksittäisissä liikkeissä ja tehtaissa.

Sao VélodromoMuokkaa

2 miljoonan asukkaan Sao Vélodromossa on koko vuoden läpi maan kuumin sää. Se sijaitsee lähellä maan keskiosaa, 50 km Toledos-vuorista. Kesällä siellä on keskimäärin jopa yli 30 astetta, ja talvellakin 20-25 astetta. Sao Vélodromossa sijaitsee maan suurin jalkapallostadion jonka kapasiteetti on lähes 90 000. Sao Vélodromo on myös melko suosittu turistikohde, mutta rauhaa kaipaaville se ei sovi, sillä siellä on ympäri vuoden erilaisia musiikkifestivaaleja ja tapahtumia. Kaupungin laitamilta pääsee myös maan pisimmällä köysiradalla Toledos-vuorien suositulle näköalapaikalle.