FANDOM

Karibian kuningas ja prinssi John Tobias Gorrot I (syn. 10.6.1970, kuol. 6.2.2017) oli Karibian Hispanian prinssi vuodesta 1987, kuningatar Angelinan kuolemaan saakka (1992). Hän oli Karibian kuningas vuodesta 1992 vuoteen 2017. Hän oli kuningatar Angelinan veljen poika ja hän on kaukaista sukua Koiralan kuningassuvulle. John osasi puhua koiraa, englantia ja kirjaa sujuvasti. Hän osasi myös hieman khalia.

Elämä Muokkaa

Lapsuus ja nuoruus Muokkaa

John Tobias Gorrot syntyi Karibian kuninkaalle Eduardo ensimmäiselle ja Miranda Forgotongille Dogeiralla.

John meni Sheltinburgin alakouluun kuin tavallisena oppilaana, mutta hän joutui yläasteen ajaksi kotiopetukseen. Hänen vanhempansa määräsivät hänet St. Sheltien lukioon. John se keskiarvokseen lukiosta ensimmäisenä vuonna kahdeksikon. Hän keskeytti lukion, kun hän karkasi alaikäisenä Kortaliaan vuonna 1986. Hänen äitinsä kuoli tuberkuloosiin samana vuonna. Kun Eduardo I Tiukka kuoli vuonna 1987, John kuuli vapaasta Karibian kuninkaan paikasta. Hän lähti välittömästi takaisin Sheltinburgiin. Hänen siskonsa ehdittiin kuitenkin kruunata ennen Johnin pääsyä Karibialle. Hämmentynyt ja vielä nuori John jäi Koiralaan huostaperheeseen.

Kuninkaaksi Muokkaa

Karibian kuningatar Angelina I Armelias kuoli 36-vuotiaana autokolarissa, Kirjalassa. Ainoa aikuinen kruununperillinen löytyi Koiralasta, St. Sheltiestä. Kruununperillinen oli köyhtynyt ja nuori John Gorrot. Karibian hallitus kutsui hänet kruunattavaksi kuninkaaksi Karibiaan ja John suostui. Tästä alkoi hänen kuninkuutensa ja hänet kruunattiin virallisesti kuninkaaksi 16.9.1992.

Kuninkaana John I oli hiljainen ja hän luotti päätöksissään parlamenttiin. Kuninkaana hän ei kuitenkaan voinut tehdä paljoa mitään, sillä hänen tätinsä, Angelina I, oli supistanut monarkin valtaoikeudet vain edustuksellisiksi. John I vieraili ulkomailla vähän ja ainoat maat missä hän kävi, olivat Kirjala, Khalifornia ja Koirala.

Kuolema Muokkaa

John I sairasti pitkään leukemiaa, vaikka hän olikin nuori kuningas. Se oli perinnöllinen sairaus äidin puolelta. John kuoli Santa Dominon keskussairaalassa 6. helmikuuta 2017. Hän oli joutunut sairaalaan kaksi viikkoa ennen kuolemaansa. Hänen seuraajakseen tuli hänen serkkunsa Angelina II.

Yksityiselämä Muokkaa

John Gorrot oli Naomi Qeweshin kanssa kihloissa vuodesta 1992, mutta kihla purettiin vuonna 1994. John meni uusiin naimisiin Clarissa Pencerin kanssa vuonna 1999. He saivat vuonna 2001 pojan, Wilbur Gorrotin. Vuonna 2002 he saivat tyttären, Esmeralda Gorrotin.

Maine Muokkaa

John ei ollut kovin maineikas kuningas muualla kuin Karibiassa, Khaliforniassa ja Kirjalassa. Häntä pidettiin maailman komeimpana miehenä vuonna 2016. Hän oli myös kiinnostunut elokuvien tekemisestä ja hän on ohjannut dokumentin Knightonin kuninkaallisesta palatsista.