FANDOM

Le Cruz (Republick osz Le Cruz, Le Cruzes Republick) oli valtio Itä-Euroopassa. Se oli suuri maakaasun tuottaja. Le Cruz oli käyttäjän Leijøna valtio. Le Cruz oli osallistunut valtiopeli 12.

Maantiede Muokkaa

Le Cruz oli tasaista ja vehreää aluetta. Pohjoisessa sijaitsi vuoria, ja niistä korkein oli Schubus vuori, joka kohosi yli viiden kilometrin korkeuteen.

Historia Muokkaa

Antiikki Muokkaa

Antiikin aikana baltalaiset lähtivät Keski-Euroopasta kohti itää, mutta heistä noin 80 000 jäi nykyisen Le Cruzin alueelle. He perustivat sinne Le Cruzin kuningas Andonte Le Cruzin nimen mukaan.

Keskiaika Muokkaa

Le Cruz laajentui paljon etelään keskiajalla ja krimin niemimaa tuli sen haltuun vuonna 1176. Stuzinjuutalaisuus levisi myös Le Cruziin keskiajalla.

1800-luku Muokkaa

1800-luvulla Le Cruz teollistui huomattavasti ja sen tärkeimpiä kauppakumppaneita olivat Nostana ja Hungaria. Le Cruz valmisti tuolloin paljon tykkejä ja paistinpannuja.

1900-luku Muokkaa

Le Cruz oli ensimmäisen maailmansodan aikana suuri taistelutanner hallituksen vastustuksesta huolimatta. Le Cruz säilytti itsenäisytensä toiseen maailmansotaan asti, jolloin Nostana valtasi sen. Sodan jälkeen Katistan kuitenkin miehitti sen.

Katistanin vallan alla Muokkaa

Katistan miehitti ja sorti Le Cruzia ja sen kansaa kylmän sodan aikana. Katistanilla oli siellä erillinen poliisilaitos, joka keräsi viljaa talonpojilta pakolla. Naisia ja lapsia pakotettiin tehdastöihin.

Itsenäistyminen Muokkaa

Le Cruz itsenäistyi vuonna 1995 Katistanista. Stuzland oli itsenäistynyt viisi vuotta aiemmin ja siitä oli alkanut kansallisaate itsenäisyydestä. Katistan hyväksyi Le Cruzin itsenäisyyden heti itsenäiseksi julistautumisen jälkeen.

Poliitiikka Muokkaa

Sisäpoliitiikka Muokkaa

Presidentti piti ylintä valtaa Le Cruzissa. Presidentin kausi oli kahdeksan vuotta. Presidentti sai olla maksimissaan kolme kautta elämänsä aikana. Parlamentti jakautui ylä- ja alahuoneeseen. Alahuoneella oli enemmän valtaa.

Ulkopoliitiikka Muokkaa

Le Cruzin ulkopoliitiikka oli varovaista ja eipä ketään paljoakaan Le Cruz kiinnosta.

Kulttuuri Muokkaa

Musiikki Muokkaa

Le Cruzissa oli vain yksi tunnettu artisti, Walder Galjerd. Hän ei ollut ylittänyt platinalevyn rajaa missään maassa.

Elokuvat ja teatteri Muokkaa

Le Cruzilaiset eivät katsoneet paljon elokuvia, mutta teatteri kiinnosti monia nuoria. Le Cruzissa oli hyvin paljon teatterikouluja väkilukuun suhteutettuna.

Urheilu Muokkaa

Le Cruzilaisten lempiurheilulajit olivat curling ja jääkiekko. Muusta ei välitetty.

Ruoka- ja juomakulttuuri Muokkaa

Le Cruzilaisten kansallisruoka oli pinaattikeitto.