FANDOM

London collage

Londonium on Kirjalan pääkaupunki ja maan suurin pääkaupunki ja yksi Euroopan suurimmista metropoleista. Kaupunki on tunnettu sokkeloisesta metrokartastaan, maailman suurimmasta kirjastosta, Euroopan suurimmasta kellotornista Little Benjaminista ja Chaistêl Bridgen suuresta nostosillasta. Myös Londonium Portal of Universes (maailmanpyörä) on tunnettu nähtävyys.

Nähtävyydet Muokkaa

Londonium on jo kauan ollut maailman suosituimpia turistikohteita. Se on monien maailmanlaajuisten yhtiöiden ja järjestöjen pääpaikka ja siksi maailman tärkeimpiä paikkoja. Kaupunki tunnetaan kauniista arkkitehtuuristaan, museoistaan sekä sen keskellä virtaavasta Thámeyes-joesta.

Thámeyes jakaa kaupungin pohjoisosaan ja eteläosaan, joista pohjoispuoli on tunnetumpi ja vilkkaampi. Joen ylittää lähes neljäkymmentä erikokoista ja -ikäistä siltaa. Londonium on myös puistojenystävien suosikkipaikkoja, sillä siihen kuuluu kaksi suurta ja useita pienempiä puistoja.

Suurin osa kaupungin nähtävyyksistä on joko Pohjoiskeskustassa (kuten esimerkiksi Bookish Library, Little Benjamin ja Londonium Chaistêl) tai Eteläkeskustassa (kuten Portal of Universes ja pilvenpiirtäjät.)

Pohjoisen keskustan tunnetuimpia nähtävyyksiä ovat

  1. Palacée de Royalé: Kirjalan kuninkaanpalatsi. Palatsia alettiin rakentamaan 300-luvulla jKr. ja viimeiset osat saatiin valmiiksi 1800-luvun alussa. Palatsi on selvinnyt vuosien aikana monenlaisista katastrofeista mukaanlukien useista tulipaloista sekä pommituksista. Palatsi sijaitsee joen rannalla.