FANDOM

M' Summ'r Mobile (sanoista My Summer Mobile, Minun Kesämobiilini) on Kirjalassa tehty videopeli, joka kuvastaa vähän vaille parikymppisen miehen kesälomaa 1990-luvun Kirjalassa. Pelin päätarkoituksena on korjata päähenkilön isän entinen auto ja osallistua sillä kilpailuun.

Pelaaminen Muokkaa

Peli on kesäistä arkielämää simuloiva videopeli ja sijoittuu kuvitteellisen Potatofloorin kaupungin laitamille. Pelin alussa pelaajalla on valmiina vain muutamia asioita: kuusi tölkkiä Ankka-Colaa, pakastepizza, auton kori sekä autotallillinen ruosteisia irto-osia. Tehtävänä on saada rakennettua auto valmiiksi ja saada se toimimaan, ja tämän jälkeen osallistua sillä kilpailuun. Auton korjaamisen lisäksi peli on selviytymispeli, pelaajan täytyy huolehtia päähahmon hengissä pysymisestä. Pihalla olevalla pakettiautolla voi käydä lähikaupassa ostamassa tarvikkeita.

Auton rakentaminen Muokkaa

Auton rakentaminen alkaa moottorin kasaamisesta. Koko auto täytyy kasata itse pienimpien osien kiinnittämisestä lähtien. Jotkin osat täytyy myös ostaa muilta asukkailta, sillä mikäli osa hajoaa, ei autotallista löydy varaosaa.

Selviytymissimulaattori Muokkaa

Pelaajan täytyy huolehtia protagonistin kunnosta. Tästä syystä pelirahaa menee jatkuvasti pakastepizzoihin, virvoitusjuomiin sekä savukkeisiin. Savukkeiden polttamisesta kuitenkin aiheutuu riippuvuus, josta ei pääse eroon.

Pelin päättyminen Muokkaa

Pelin tarina päättyy, kun pelaaja on

a) Päässyt kilpailussa ensimmäiselle sijalle

b) Voittanut lotossa kymmenen miljoonaa ja lähtenyt kaukomatkalle

c) Kuollut.