FANDOM

Mainstadt Nachurtez on stuzlandilainen sanomalehti ja Stuzlandin suurin lehti. Sillä on yli 16 miljoonaa tilaajaa koko Stuzlandissa ja se on erityisen suosittu nuorien ja keski-ikäisten keskuudessa. Vanhemmat ihmiset lukevat enemmän Mainstadt Vochia.

Mainstadt Nachurtez
Tiedot
Lyhenne MN (kutsutaan puhekielessä Manaksi)
Lehtityyppi sanomalehti
Kustantaja Speekan Media Stuzland
Julkaisija Speekan Media Stuzland ja Työväensanomat
Levikki 8 055 089
Perustettu 1896 nimellä Daily Berlin, vaihtoi nimensä

Mainstadt Nachurteziksi vuonna 2017

Päätoimittaja Johan Myller
Kotipaikkakunta Mainstadt Metropol
Kotimaa Stuzland
Kieli Graeezi

Lukijakunta Muokkaa

Mainstadt Nachurtezia lukee noin 12,28% Stuzlandin väestöstä. Mainstadt Nachurtezia luetaan myös ulkomailla, joissa sen kääntää jokin lisenssin saanut kustantaja maansa kielelle. Mainstadt Nachurtezin lukijakunta on pääasiassa nuoria ja keski-ikäisiä. Noin 56% Mainstadtin asukkaista lukee Mainstadt Nachurtezia.

Perustaminen Muokkaa

Berliinissä oli vain yksi lehti vuonna 1895, ja se oli Der Kaesar Nachurtez (khal. Keisariuutiset). Varakas liikemies nimeltä Elward Myller päätti perustaa poliittisista suuntauksista riippumattoman lehden vuoden 1995 kesällä. Lehden nimi oli englanninkielinen ja se aiheutti hämmennystä monissa lukijoissa sen ajan kansallismielisyyden vuoksi. Keisari Vilheln II uhkasi kieltää lehden sen ulkomaalaismyönteisyyden vuoksi. Elward Myller sai kuitenkin pitää lehtensä, kun hän alkoi julkaista siinä uutisia keisarin uroteoista.