FANDOM

Haluatko tietää mistä on kyse? Eksyitkö tänne muuten vaan? Haluatko ilmoittautua mukaan Valtiopeliin? Miten sinne pääsee? Se on helppoa!

Mikä Valtiopeli on?

Valtiopeli on peli, jossa pelataan itse luodulla valtiolla oikealla maailmankartalla. Oikeita valtioita ei ole ja paikalla on muiden Aku Ankan nettisivujen käyttäjien valtioita.

Miten luon valtioni?

Se on helppoa! Luet vain topicin alkuviestin niin taatusti opit. Valtiopeliin ei ole koskaan liian myöhäistä liittyä, joten mukaan vaan. Muista, että asukasluku on rajoitettu 500 miljoonaan ja armeija neljään prosenttiin väkiluvusta, mutta emme suosittele maksimivaltioita. Ne keräävät vain vihaa. Uudelle pelaajalle, noin 30-150 miljoonan asukasluku ja 250 tuhannen armeija olisi aika hyvä. Lisäksi, vaikka valtiosi olisi suuri pinta-alaltaan tai asukas- ja armeijalukusi lähes maksimissa, yleensä sodissa äly ja strategia voittaa aina! Koko ei ikinä ratkaise.

Äh, nyt minulle julistettiin sota

Ota rauhallisesti! Yleensä tulokkailla käy niin, että jos heille julistaa sodan, he eivät laita tikkua ristiin ja heidän valtionsa valloitetaan. Sen jälkeen tämä henkilö suuttuu ja alkaa spämmimään. Niin kuin jo sanoin, strategia ja äly voittaa aina. Jos valtiosi valloitetaan, voit aina tehdä uuden valtion, sillä huomautuksella kuitenkin, että yksi normaalikokoinen ja yksi pieni valtio omatunnon mukaan on sallittu. Mutta ota rauhassa äläkä kiihdy, jos sinulle julistetaan sota. Mikäli näin käy, sinun kannattaa luoda puoluettomien valtioiden kanssa liittoja, jotta he ovat sinun puolella. Mutta sota ei aina pääty toisen valtion valloitukseen. Lisäksi, ei kannata heti avata ohjuksia tulille. Se vaan raivostuttaa muita.

Tylsää, mitä teen?

Voit aina järjestää urheilukilpailuja, vaaleja ja vallankaappauksia. Kaikkea mitä ikinä keksitkään!

Miten luon valtiolleni sivun tänne wikiin?

Se on helppoa. Voit kopioida taulukon muiden sivuista ja sitten copypasteta sen omaan sivuusi. Saat luoda sivun Osallistu-kohdasta. Laitat vain Luo uusi sivu. Voit toimia wiki-avustajana eli rekisteröitymättömänä käyttäjänä. Kuvia voit laittaa, jos olet rekistöröitynyt wikiaan. Muista kuitenkin, ettei mitään häröjä kuvia vaan täyttä asiaa, kuten lippuja, karttoja yms.

Kuka tekee maailmankartan?

Mehtu eli karttamestari ja tekee siis viralliset kartat. Hän on tehnyt karttoja valtiopelistä 11 asti ja hän on niin hyvä, ettei kukaan ole vielä havitellut hänen paikkaansa karttamestarina. Omia karttoja omista valtioistaan ja miksei maailmastakin saa kuitenkin tehdä.