FANDOM

Pechauds oli Rapcatin (Ent. Rapkissa, Ankaldinho) omistama valtio joka sijaitsi Pohjois-Amerikassa Hudsoninlahdesta pohjoiseen olevilla saarilla.

Historia

Ensimmäiset maininnat alueesta ovat vuodelta 1026 jolloin nykyisen Pelmontin alueella asuneet ihmiset päättivät lähteä purjehtimaan kohti aavaita meriä. Suunnitelma ei aivan onnistunut sillä he olivat jo nopeasti perillä. Osa sinne lähteneistä päätti jäädä alueellee mutta suurin osa lähti kotiin.

Mutta paljastui että alueella asui muitakin. Kyseessä oli vuosia sitten sinne tulleiden jälkeläiset. He luulivat että se sijaitsi kaukana muusta maasta ja eivät edes yrittäneet lähteä sieltä pois. (Näin vaitti tutkimusmatkailija Matthew Vanhempi)

Ei ole varmoja tietoja valehteliko hän mutta asukkaat saattoivat hyvin olla Pohjoisrannan alueelta tulleita ihmisiä.

Vuonna 1283 valtio itsenäistyi koska silloin oli ankara kuivuus ja Pelmontilla ei ollut varaa ruokkia Pechaudsilaisia. Näin Pechauds itsenäistyi mutta moni kuoli nälkään ja janoon.

Pechaudsin ei kuitenkaan missään vaiheessa saanut olla itsenäinen pitkään. Aina joku iso maa oli viemässä heiltä itsenäisyyttä. Lopulta vuonna 1934 sai itsenäisyyden taas pitkäksi aikaan mutta Etelä-Pechauds valloitettiin Libertasin, Westenin ja Weisthernin toimesta. Mutta lopulta Libertasi antoi heille takaisin itsenäisyyden ja etelä-Pechaudsin nimi oli muuttunut kuitenkin Etelä-Mu:sta Etelä-Pechaudiksi.

Keskiaika

Keskiaikana suurin osa toimi joka myyjinä tai kalastajina. Vuonna 1226 levisivät kristityt ristiretkeläiset Pechaudsiin. Ja nopeasti kristinusko levisi Pechaudsiin. Pechauds ei tuolloin ollut vielä itsenäinen vaan kuului Pelmonttiin. Mutta nälänhädän vuoksi Pechauds sai itsenäisyyden.

Pechaudsin nousu ja tuho

Vuosina 1889-1904 alkoi Pechaudsin Kuninkaan Gregory IIV ideasta lähtenyt idea että Pechaudsista tehtäisiin suurvalta. Etenkin läntisellä ja pohjoisella Pechaudsilla oli ongelmia. Siellä oli paljon maalaisperheitä jotka vain jaksoivat uskoa vanhoihin satuihin. Vuonna 1904 oli tilanne parantunnut kuin viisi vuotta sitten muittei tarpeeksi. Mutta Gregory IIV kuoli samana vuonna ja suunnitelmat lopetettiin. Vuoden päästä Pechauds oli jälleen vallattu. Lopullinen nousu alkoi vuonna 1973 jolloin Pechaudsista alkoi kasvaa teknologisempi valtio joista yhdeksi syyksi mainittiin asukasluvun kasvu.

Tsunami

Vuonna 2014 Pechaudsiin iski vakava tsunami joka tappoi ainakin 100 000 ihmistä.

Kulttuuri

Pechaudissa etenkin urheilu oli kultuurina suosittua. Pechaudin suosituimmat urheilulajit olivat joukkuelajeja joista ylivoimainen ykkönen oli koripallo. Joka oli voittanut maailmanmestaruuden peräti kuudesti. Vuonna 1959, Vuonna 1967, Vuonna 1970, Vuonna 1994, Vuonna 2002 ja vuonna 2010.

Taiteen tunnetuin nimi oli Veijo Vuorinen. Hän kuvasi yleensä maisemakuvia. Toisiksi tunnetuin taiteilija Pechaudsissa oli Giorgio Gennaro joka tunnettiin surrealistisesta taiteestaan.

Pechaudsin korkein rakennelma sijaitsi sen pääkaupungissa Barrakuubassa. Se oli 326 metriä korkea. Sen nimi oli Barrakuuba Tower.

Musiikki oli kulttuurina hyvin vähän arvostettua ja elokuvateollisuuskaan ei ole missään vaiheessa oltu ottanut tuulta purjeisiin. Ruokakulttuurin ykköslajina olivat tietysti kalat mutta ruokaerikoisuuksia on mm repas foie oli arvostettua Pechaudsissa.

Väestö

Suurin osa Pechaudsin väestöstä oli Pechaudsilaisia. Toisiksi suurin osa väestöstä oli kotoisin Pohjoisrannasta.

Pechaudsin kansalaiset: 87,6 %

Pohjoisrannan kansalaiset: 4,5 %

Boraguayn kansalaiset: 2,2 %

Pelmontin kansalaiset: 1,4 %

Alueet

Pechauds omisti entisen Rupustanian alueen jonka se vaihtoi Gröönlantiin ja 75 miljoonaan.

Ps:Voisko joku lisätä maani lipun kuvan. Se on valtiopeli 9 sivulla 8