FANDOM

Richard XII (Richard Percival Lucius Bochgwlth, s. 27.6.1996 Londonium) on Kirjalan nykyinen monarkki. Hän nousi valtaan isänsä kuoleman jälkeen vuonna 2018. Hän on lisäksi maailman rikkaimman suvun, Bochgwlthin, päämies. 

Richardia on juuri alkaneen valtakautensa aikana ehditty kutsua jo jopa Rosé I:a paremmaksi hallitsijaksi, sillä hän on varma päätöksissään ja häneltä löytyvät vahvat poliittiset mielipiteet, mutta hän silti kysyy neuvoa Kokoushuoneelta.  

Kuninkaasta on herännyt muutamia salaliittoteorioita, sillä hän muistuttaa vahvasti nuorta Newt Scamandéeria.  

Varhaiset vaiheet Muokkaa

Kuningas Richard XII syntyi 27. kesäkuuta 1996 Londoniumissa. Hänen isänsä oli kuningas Sirius II (kuollut 2018) ja äitinsä kuningatar Mary. Richard nimettiin hänen isoisoisänsä mukaan, ja toinen nimi Percival on peräisin vanhasta aatelisnimien perinteestä. Lucius-nimen hänen vanhempansa antoivat hänelle sillä hän 'antoi valoa heidän päiväänsä.' Pienenä hän vietti paljon aikaa isoisänsä ja isoäitinsä kanssa, eikä hän koskaan tavannut isoisäitiään.

Syntyessään hänen arvonimensä oli Hänen kuninkaallinen korkeutensa Scotchlannin prinssi Richard. Hän oli kruununperimysjärjestyksessä toisena isänsä, prinssi Siriuksen jälkeen.

Koulutus Muokkaa

Prinssi kävi koulunsa Londoniumin Kyvykkäiden Nuorten Miesten Opistossa ja sai hyviä arvosanoja. Suosikkiaineikseen hän mainitsi historian, kielet ja kemian. Hän osaa puhua sujuvasti kolmea kieltä äidinkielensä kirjan lisäksi.

Kruununperijänä Muokkaa

Richardista tuli kruununperimysjärjestyksessä ensimmäinen hänen isoisänsä kuoltua vuonna 2002, jolloin isästä tuli kuningas. Hän oli erittäin suosittu ja kävi muunmuassa virallisilla vierailuilla muissa oppilaitoksissa, joissa hän kulutti aikansa ystävystyessään ikätoveriensa kanssa.

Valtaannousu Muokkaa

Kun Sirius II:n terveys heikkeni nopeasti vuoden 2018 alkupuolella, prinssi toimi hänen sijaisenaan monissa seremoniallisissa tehtävissä. Hän kuuli isänsä kuolemasta herättyään kesäkuisena aamuna. Hän on Kirjalan sadaskolmaskymmeneskahdeksas monarkki.

Kuninkaana Muokkaa

Valtakautensa alettua Richard muutti Kuninkaan Torniin Londoniumin kuninkaanpalatsiin. Hän muutti työhuoneensa sisustusta muistuttamaan enemmän 1790-luvun kuosia. Hän viettää lisäksi aikaa myös Schotchlannin-palatsissaan sekä kuningasperheen luksusjahdilla.

Näkemykset ja mielipiteet Muokkaa

Kuninkaalla on vahvat poliittiset mielipiteet, ja hän on sanonut kannattavansa Konservatiiveja.

Salaliittoteoriat Muokkaa

F34b826a38812d672a994f0c2711ff3b--math-star-trek
MV5BMTU0MjEyNzQyM15BMl5BanBnXkFtZTcwMTc4ODUxOQ@@. V1 UX214 CR0,0,214,317 AL

Kuningas Richard XII muistuttaa vahvasti erityisesti 1920-1930-luvuilla suosittua kirjailija Newt Scamandéeria, ja yhdennäköisyys on synnyttänyt muutamia villejä salaliittoteorioita, tässä niistä muutamia:

  1. Kuningas Richard on klooni
  2. Avaruusoliot herättivät Newtin takaisin henkiin
  3. Oikea kuningasperhe on kaapattu
  4. Kuningas on robotti
  5. Kuningas on virtahepo

Tämä tarina syntyi tekijän nähdessä kuvan, jossa kuningas muistuttaa virtahepoa.