FANDOM

Richerren upea valtakunta (richeriksi Dé domaine de magnifique Richerre) on pieni Välimeren rannalla sijaitseva valtio Valtiopeleissä 14 ja 15. Se on yksi maailman pinta-alallisesti pienimpiä valtioita. Sen ainoa rajanaapuri on Azzuria, ja valtiolla on merirajaa Välimerellä.

Maantiede Muokkaa

Richerre on maailman pienin valtio. Sen korkein kohta on Révoirenmäki, joka on 164 metriä korkea. Valtio jaetaan viiteen provinceen. Pieni kuningaskunta tunnetaan kauniista maisemistaan ja mukavasta ilmastostaan. Keskimääräinen minimilämpötila tammi- ja helmikuussa on 9 celsiusastetta, ja heinä- ja elokuussa keskimääräinen maksimilämpötila on 36 celsiusastetta.

Alessanro II antoi vuonna 2002 rakentaa maan edustalle kaksi yhteensä noin La Condaminen kokoista tekosaarta.

Politiikka Muokkaa

Richerre on perustuslaillinen monarkia. Suurherttua allekirjoittaa lait, vastaa puolustusvoimien johdosta, nimittää muutamia tärkeitä virkamiehiä ja vaikuttaa suuresti suhteisiin Richerren ja ulkomaiden välillä. Heti hänen alapuolellaan on viisihenkinen valtioneuvosto, joka päättää kaikista muista asioista.

Richerre jaetaan viiteen provinceen:

Monaco, administrative divisions - colored (quarters)
  1. Monte-Carlo, Richerren suurin province. Valtioneuvoston kokoontumispaikka ja suurin osa nähtävyyksistä sijaitsevat täällä.
  2. Palacetown, toiseksi pienin province. Tarkoimmin vartioituna alueena se toimii suurherttua Alessandron työpaikkana.
  3. Monaco-Ville, Richerren vanhakaupunki. Historiasta pitävien ihmisten paratiisi.
  4. La Condamine, kuninkaallinen satamakaupunki. Joka vuosi jahtien omistajat kokoontuvat tänne esittelemään jahtejaan.
  5. Fontvielle, turistien ostosparatiisi. Tällä alueella pyörii eniten Rolls-Mouseja ja Nugetteja.

Suurherttuaperhe Muokkaa

Richerressä on pieni monarkkiperhe, joka koostuu vain kuudesta jäsenestä:

Nähtävyydet Muokkaa

Richerressä on paljon nähtävyyksiä. Ne voidaan jakaa muutamaan kategoriaan:

Ostosparatiisi Muokkaa

The Richerre Mall, Richerren ainoa kauppakeskus. Koostuu yli kuudestakymmenestä liikkeestä, ja sen sisällä on jopa maailman suurin akvaario ja luistelukenttä. Rakennus tunnetaan suuresta jalokiviosastostaan,

Mall

Richerre Mall

joka täyttää lähes yhdestoistaosan koko rakennuksen pinta-alasta. Kauppakeskus avattiin joulukuussa 2011.

Via Lingot d'or, tunnettu ylellisyyksien kauppakatu. Kadulla palvelee mm. maailman kallein leipomo, useita koru- ja muotiliikkeitä, kaksi ravintolaa, Royal Airwaysin matkatoimisto ja Nugetin 'tehtaanmyymälä.' Katu alkaa La Condaminesta ja päättyy Fontvielleen.

Herkkusuun unelma Muokkaa

Locux Rex on yksi maailman kalleimmista ja parhaimmista ravintoloista. Sen nimi kääntyy suoraan 'Kuninkaan paikaksi.' Upeiden, jopa kahdentoista ruokalajin aterioiden lisäksi vieraat pääsevät nauttimaan 140-sivuisesta viinilistasta. Kallein ravintolassa myyty ateria oli kahdentoista ruokalajin illallinen, jonka lisäksi tilattiin suuri määrä talon kalleinta jäätelöä sekä kuusi pulloa shampanjaa. Illallinen maksoi 18 tuhatta euroa, eli lähes 7000 frangia.

The Zebra House Richerre, Richerren paras kahvila, jonka toinen liike sijaitsee Londoniumissa. Kahvila tunnetaan mahtavista jäätelöannoksistaan sekä neljänkymmenen euron teistä ja kahveista. Kahvilassa on lisäksi myytävänä kolmeakymmentäviittä eri kakkua, muffinia tai muuta sokerista.

Autohullun lempipaikka Muokkaa