FANDOM

Santa Domino City on Karibian suurin kaupunki ja Karibianmeren suurin kaupunki. Se sijaitsee Hispaniolan saarella ja sen perustivat koiralaiset siirtolaiset vuonna 1534. Kaupunki sijaitsee Karibianmeren rannalla Omazoma-joen suulla. Santa Domino on myös maailman vanhin eurooppalaisten yhtäjaksoisesti asuttama kaupunki läntisellä pallonpuoliskolla.

Maantiede Muokkaa

Maasto Muokkaa

Santa Domino on rakennettu hiekkaiselle ja soraiselle maaperälle. Vuonna 1967 yksi asuintalo vajosi äkisti 20 senttimetriä. Nykyään talot rakennetaan vastustamaan vajoamista soraiseen maahan.

Ilmasto Muokkaa

Santa Dominon ilmasto on hyvin lämmin. Kesällä lämpötila voi nousta 35 celsiusasteeseen. Santa Dominossa myös sataa vähän.

Historia Muokkaa

Perustaminen Muokkaa

Santa Dominon perustivat koiralaiset siirtolaiset vuonna 1534. Kaupunki kehittyi suureksi asutuskeskukseksi vuonna 1662, mutta se ei ollut kovinkaan merkittävä kaupankäynnille, Port Rickyn ollessa.

Teollistuminen Muokkaa

Santa Domino teollistui hitaasti. Queenston oli sitä suurempi vielä 1800-luvun lopulla, mutta Santa Domino syrjäytti sen 2000-luvun alussa metropolina ja teollisuuskeskuksena.

Väestö Muokkaa

Tavat Muokkaa

[Kesken]

Muokkaa

Muokkaa

Muokkaa