FANDOM

Syrinx eli Syrinxin Federaatio on Syrinxin pappien johtama valtio IRL-Iranin Makun alueella.

Politiikka ja hallinto Muokkaa

Syrinxia johtaa seremoniallisin menoin seitsemän 'papin' ryhmä. Toinen tärkeä toimija on vuonna 2001 rakennettu varastohallin kokoinen tietokone, joka auttaa jakamaan kulttuuria 'sopiviin' ja 'epäsopiviin' teoksiin. Vaalit järjestetään vain, kun yksi seitsemästä papista kuolee. Tällöin kone valitsee 100 sopivaa ehdokasta, jotka kamppailevat Areenalla. Viimeinen henkiinjäänyt saa papin paikan. Viimeisimmät vaalit käytiin vuonna 2009, kun pappi numero 3 kuoli 82-vuotiaana.

Papit Muokkaa

Pappivalinnan jälkeen uusi pappi menettää nimensä ja alkaa työskennellä nimettömänä kansakunnan Yhteisen Hyvän vuoksi. Kaikilla papeilla on päällään identtinen, punainen kaapu, joka ulottuu maahan asti.

Historia Muokkaa

Alkuajat (1954-1975) Muokkaa

Vuosina 1954-1956 nykyisen Syrinxin aluetta (joka tuolloin oli asumaton) käytettiin /minkä maan/ ydinkoealueena. Syrinx sopi suunnitelmaan vuoristoisuutensa takia, ja sinne rakennettiin pieniä kaupunkeja ydinaseiden tuhottaviksi. Siellä toteutettiin kolme koetta, jonka jälkeen alue hylättiin.

Vuonna 1975 thedeanilainen, edelleen nimetön mies ajoi Syrinxiin asuntoautollaan ja päätti perustaa sinne valtion. Hän rakennutti perheensä kanssa kahdeksan neliökilometrin alueen kiertävän aidan ja muutti alueelle kahdentoista sukulaisen ja kahden ystäväperheen kanssa.

Rakennustyö (1976-1980) Muokkaa

Heti valtion perustamisen jälkeen muuria ja palveluita rakennettiin. Vuoteen 1980 mennessä alueella asui jo 260 perhettä (1041 ihmistä.) Lokakuussa muuri kuitenkin suljettiin eikä kukaan päässyt enää sisään eikä ulos.