FANDOM

Taru Kaulakorun Herrasta: Neljä tornia (The Lord of the Necklace: Four towers, Der Lord osz die Neklaas: Für Turwez) on Taru Kaulakorun Herrasta-elokuvatrilogian toinen osa, joka ilmestyi 2020 joulukuussa. New Way Cinema ilmoitti elokuvasta syksyllä 2019, pari kuukautta ennen trilogian ensimmäisen elokuvan ensi-iltaa.

Juoni Muokkaa

Kaulakorun retkikunta aloittaa vaelluksen pohjoiseen, Risumetsään. He saapuvat sinne kahden viikon päästä, ja rakentavat itselleen viikoksi leirin.

Yöllä retkikunnan kimppuun hyökkäävät koruratsastajat, Verphurin taikakorun etsijät. Retkikunta karkoittaa ne, mutta heidän täytyy lähteä, sillä ratsastajat kertovat Verphurille retkikunnasta.

Retkikunta suuntaa kaakkoon, Tigarn metsään. He saapuvat sinne, ja kuulevat Agarin noitakuninkaasta sekä Teräspihasta, jota johtaa Abdalfin velhotuttu Suramun.

Abdalf menee Suramunin luo, kun Frådå ja Sampvais ottavat selvää Arakornin kanssa Agarin noitakuninkaan leiristä. Noitakunigas valmistelee hyökkäystä Théreniin ja Abdfalfin jäämaailmaan.

Suramun vangitsee Abdalfin ja ilmoittaa Verphurille ja noitakuninkaalle retkikunnasta, joka pakenee etelään kohti Tuomiomaan rajavuoria. He saapuvat sinne, mutta suuntaavatkin sitten ala-aroille länteen, ja kohti Helmen alankoa.