FANDOM

HistoriaMuokkaa

http://flag-designer.appspot.com/gwtflags/SvgFileService?d=6&c1=5&c2=2&c3=3&o=0&c4=3&s=3&c5=5Muokkaa

Tsékko-Slavokian historia alkaa n. 5500 eKr, jolloin kolme heimoa; Slatit, Bérekistit ja Kollonistit aloittivat väärässä uskossa sisällissodan, joka kesti 20 vuotta. Loppujen lopuksi Bérekistit voittivat, mutta maa oli sodan aikana tuhoutunut, sekä täynnä pakokauhua. Vuonna 1340 Bérekistien myöhempi johtaja Páloh Hulté (lausutaan Hjultah) aloitti massiivisen kamppanjan, joka kesti noin 1400-luvulle. Projektin tarkoitus oli kunnostaa, ja perustaa uusia kaupunkeja. Ikävä kyllä Hulté ei ehtinyt nähdä työnsä hedelmää, sillä hän kuoli yllättäen vuonna 1434. Hänen poikansa taas oli erittäin kiinnostunut isänsä aatteestaan ja teki töitä sen eteen aina kuolemaansa asti. Vuonna 1520 työ oltiin saatu päätökseen ja kolme uutta jättikaupunkia oltiin perustettu; Hultévilla, Kazaikoveill (lausutaan Kajaikovilla) ja Bolarosa. Kazaikoveill pysyi pääkaupunkina noin vuoteen 1901.

Myöhemmin vuonna 1905 alkoi Tsékko-Slavokia tulemaan ulkomaitten tietouteen, jolloin monet kansat hyökkäsivät sitä vastaan. Vuoden 1907-1912 sodassa Tsékon miehittivät fasistiaatteiset kansat, joitten jäljiltä maahan oli jäänyt fasismiaate. Maan kuninkaaksi nousi Ferdinand Solavrov ( Ferdinand I), joka paransi maan oloja. Valta on pysynyt Solavrovien käsissä tähänkin päivään asti.

PolitiikkaMuokkaa

Tsékossa suurin valta pysyy kuninkaalla, mutta välillä huhutaan, että 18 valtaneuvoston jäsentä pitäisivät tätä pelinappulanaan. Tämä väite on osoitettu valheeksi, suurimmalta osin kuninkaan suusta. Nykyinen kuningas on Boris XIV.

Tsékossa on täysi puoluekielto, joten ei ole olemassa eduskuntaa, kaikki valta kuuluu kuninkaalle ja valtaneuvostolle. Fasismiaate Tsékossa on laittanut kuninkaan kieltämään demokratit. Tähän on kuitenkin haettu lievennystä ja nykyään fasistit sallivat demokraatit, mutta demokraatit eivät saa olla tekemisissä fasistiperheiden lapsien kanssa.

Kuningas Boris XIVMuokkaa

Kansansa keskuudessa hyvin kunnioitettu entinen sotilas. Hyvin avarakatseinen ja kunnioittava mies, sai nostettua rameijan hallituskautenaan, sekä aloitti Projekti C:n. Boris menehtyi tuntemattomasta syystä.

Kuningas Ferdinand (Boris XV)Muokkaa

Hyvin mieleltään heittäytyvä, hullu, sekä väkivaltainen. Hallitsi vain hetkisen, ennenkuin teki itsemurhan.

Kuningas DimitriMuokkaa

Dimitri on vastanimetty Boriksen pojan Ferdinandin poika, jota kohdeltiin hovissa väkivaltaisesti, useimmiten isänsä taholta. Dimitri menetti toisen silmänsä auto-onnettomuudessa. Dimitri jatkaa isoisänsä työtä Projekti C:ssä. Dimitri aloitti hallituskautensa tekemällä Tsékosta diktatuurin lakkauttamalla valtaneuvoston.

MaantiedeMuokkaa

Tsékossa on korkeita vuoria, ja sen kulttuurikaupunki onkin vuoristokaupunki. Suurimmat vuoret nousevat yli sadanviidenkymmenen kilometrin korkeudelle. Noilla leveysasteilla ei ole elämää.

KieletMuokkaa

Tsékossa on jakautuva kieli, eli toisinsanoen etelä-koillisessa puhutaan Ravskanhaas-murretta, mutta muissa osissa puhutaan Tsékon virallista kieltä.

UskontoMuokkaa

Tsékossa pääuskonto on ortodoksiuskonto, jota opetetaan kaikissa fasistikouluissa. Demokraateilla on taas kristinusko.

-Ortodoksiuskoisia 90%, kristinuskoisia 10%

KulttuuriMuokkaa

Tsékon kulttuurimaailma on suuri ja rikas. Jo 1400-luvulla Tsékkolaiset alkoivat ihannoida taide- ja ruokakulttuuria. Tsékon taidemaailma on voimakasta ja värikästä ja kirkoissa ja vanhoissa palatseissa usein on isoja seinämaalauksia ikkunoiden sijaan. Sivistysmaailma on syvä, sillä Tsékkolaiset ihannoivat renesanssia, siksi Tsékossa elää vielä humanistipuolue, joka nimestään huolimatta on laaja koulukunta.

Arkkitehtuurissa ihannoidaan sotaa ja hävitystä, sekä uskonnollisia asioita. Esimerkiksi kuningaspalatsissa on jättiläismäinen kattomaalaus, jossa esitetään jokaista sotaa, joka on käyty vuoden 1450-1912 välillä. Jo Tsékkolaisten esi-isät ajattelivat, että kuoleman jälkeen on elämää, joten he joka vuosi kirjoittivat päiväkirjaa (Biblisque), joten Tsékolle on jäänyt monia asioita menneisyydestä. Kyseiset päiväkirjat löytyvät kansallismuseosta.

Puolustus/ArmeijaMuokkaa

Sotaaihannoivana kansana Tsékko panostaa armeijaansa. Armeijassa yleisemmin joka toinen sotilas on jalkaväestä, toiseksi yleisin on hävittäjäohjaaja.

-7.000.000 jalkaväkisotilasta agressiivisessa tilanteessa.

-789.000 sotilasta rauhanturvaustilanteissa

-1.200.000 hävittäjäohjaajaa, sekä sama määrä laivastosotilaita.

PoliisivoimatMuokkaa

-300.000 poliisia, tai muuta viranomaista.