FANDOM

Twenty Two Sailors (tyylitelty kirjoitusasu myös twenty two sailors, twenty twø sailørs tai TTS) on balerialainen duo, joka on kotoisin Totuusciasta. Yhtye perustettiin vuonna 2009, ja sen jäsenet ovat Tailer Jooseppi ja Josh Buum. Duo julkaisi kaksi omakustannealbumia: Twenty Two Sailors (2009) ja Regional at Worst (2011), ennen kuin se teki sopimuksen Driimkrashör Median kanssa vuonna 2012. He julkaisivat debyyttialbuminsa, Vessel, Driimkrashörin kanssa 2013. Heidän toinen albuminsa, Clearface, julkaistiin 15. toukokuuta 2015 saman levy-yhtiön kautta. Ennen nykyistä yhtyettä Tailer Jooseppi on myös julkaissut vuonna 2007 oman EP-levynsä Yes Phun Intended.

Musiikkityyli ja vaikutteet Muokkaa

Twenty Two Sailors käyttää musiikissaan muun muassa pianoa (sekä joskus elektronista pianoa tai keytaria), syntetisaattoria, rumpuja (myös joskus osittain sähkörumpuja), bassoa sekä ukulelea. Heidän laulunsa ovat runopohjaisia (kirjoittajat Tailor Jooseppi ja Josh Buum). Jooseppi on sanonut, että kun runosta on tullut liian pitkä, on hän alkanut räppäämään saadakseen kaiken lyriikan mahtumaan kappaleeseen. Yhtyettä on vaikea luokitella, koska sen musiikissa sekoittuvat monet eri tyylit. Tämä johtuu Joosepin ja Buumin mukaan siitä, että he ovat inspiroituneet ja ottaneet vaikutteita monista eri musiikkityyleistä ja artisteista. Monet fanit (sekä duon jäsenet jollakin tasolla) ovat kuitenkin nimenneet heidän tyylinsä "skitsofreniseksi popiksi" (Schizophrenic pop tai Schizoid pop), joka on popmusiikin epävirallinen alalaji.

Diskografia Muokkaa

Studioalbumit Muokkaa

  • Twenty Two Sailors (2009)
  • Regional at Worst (2011)
  • Vessel (2013)
  • Clearface (2015)

Livealbumit Muokkaa

  • Clearface Live (2016)

EP:t Muokkaa

  • Three Songs (2012)
  • Headache (2013)
  • Holding On to You (2013)
  • Noice Is Violent (2014)
  • The LC LP (2015)
  • Triple Sided (2016)
  • TOPxMM (The Mutemath Sessions) (2016)

Singlet Muokkaa

Heathens (2016)

Jäsenet Muokkaa

Nykyiset Muokkaa

  • Tailer Jooseppi - laulu, piano, elektroninen piano, ukulele, keytar, syntetisaattori, basso, kitara, lyömasoittimet (2009–)
  • Josh Buum - rummut, trumpetti (2011–)

Entiset Muokkaa

  • Nikke Tuomas - bassokitara, elektroninen piano (2009–2011)
  • Kris Suurisali - rummut (2009–2011)