FANDOM

Vienna oli pelaajan Keskiyö ensimmäinen valtio Valtiopeli 9:ssä.

Yleistietoa Muokkaa

Virallinen nimi: Viennan tasavalta
Pääkaupunki: Millénslavia
Hallintomuoto: tasavalta
Asukasluku: 45 miljoonaa
Sijainti: Romania, Slovakia, Unkari, Slovenia, itäinen Itävalta,
Viralliset kielet: unkari, romania, slovakia, sloveeni, saksa
Uskonnot: katolilaisia: 64%, ortodokseja: 22%, protestantteja 6%
BKT: 13 650/per as.
Eliniän odote: M: 70 N: 78
Armeija: rauhan aikana: 3 miljoonaa, sodassa: 7,5 miljoonaa

Historia Muokkaa

Varhaishistoria: Muokkaa

Noin 300-400: Nykyisen Viennan alueille alkoi muuttaa asukkaita ja pieniä kansoja, mutta mitään oikeaa valtiota ei tiedettävästi ollut vielä olemassa.

Noin 500-700: Tällöin Viennassa asui huomattavasti enemmän ihmisiä ja monet pienemmät kansat olivat yhdistyneet 5-6 isommaksi kansaksi. Nämä kansat alkoivat muodostaa omia pieniä valtioitaan Viennan alueille.

Noin 800-900: Tällöin tapahtui ihmeitä, kun silloisen Viennan keisari Alexander Eszes onnistui yhdistämään alueen valtiot yhdeksi valtioksi. Tällöin myös alettiin myös nopeaa tahtia rakentamaan Viennalle pääkaupunkia, joka on nykyisemmin Millénslavian vanhempi osa.

Keskiaika: Muokkaa

1100-1200: Noin 1130-1140 luvulla Viennan keisarikunta liittoutui Polanruksen keisarikunnan (Puola, Valko-Venäjä, Kalingrad, eteläinen Liettua), Czechían keisarikunnan (Tsekki, Sveitsi, Liechtenstein, läntinen itävalta, hyvin vähän eteläistä Saksaa) ja Drávaslavían keisarikunnan (Kroatia, Bosnia, Hertsegovina, Serbia, Montenegro, Kosovo, Albania, Makedonia) kanssa. Yhdessä nämä neljä valtiota muodostivat Drashovían keisarikunnan.

Kaupungit: Muokkaa

Millénslavia Muokkaa

Millénslavia oli pohjoisella Keski-Viennalla ja Tonava-joen varrella sijaitseva Viennan pääkaupunki. Hieman yli 6 miljoonan asukkaan kaupunki oli viihtyisä ja historiallinen. Millénslavia koostui uudemmasta osasta sekä huomattavasti vanhemmasta osasta ja näitä kahta ympäröivästä taajamasta. Kaupungin nimi tuli sanasta Millénaire, joka tarkoitti vuosituhatta ja niin vanha Millénslavia suurin piirtein onkin.