FANDOM

Viides maailmansota oli koko maailmaa koskettava sota, joka tuhosi Dasin ja Mohajinin. Siksa ja Sääksjärvi valloittivat Mohajinin yhdessä, eikä Mohajin edes puolustautunut. Sen lisäksi Futovian ja CCPDn välille syttyi sota, jonka Futovia voitti. Menetykset olivat CCPDllä suuremmat. CCPD menetti alueitansa Futovialle, ja ehtojen mukaisesti otti uuden hallituksen valtaan, fasistit. Tämä oli alunperinkin Futovian suunnitelma.

Viides maailmansota
Osapuolet

Sääksjärvi

Siksa

Futovia

VS

CCPD

Mohajin

Joponia

Das

Tappiot
Monia kuolleita, etenkin Mohajinin puolelta

Miten sota alkoi?Muokkaa

Lähes kaikki valtiot kritisoivat Dasin kidutus koulujärjestelmää. Siksa oli juuri jakautunut Natsi-Siksasta ja Siksasta, Länsi- ja Itä-Siksaan. Länsi-puolella oltiin fasisteja, ja jopa kommunistisia, kun taas Itä-Siksa oli normaali demokraattinen maa. Das oli alkanut rakentaa ABC-aseita ja siitä Siksa raivostui. Koulujärjestelmä oli jo liian kurillinen, joten Siksa julisti sodan Dasille. KESKEN!

Gullestanian osuus sodassaMuokkaa

Sodan aikana Gullestaniaan hyökättiin 2 kertaa, toisen kerran Sääksjärven ja toisen Joponin toimesta. Gullestania kesti hyökkäykset.

Dasin maahan nousuMuokkaa

Das otti tilaisuudesta hyödyn ja hyökkkäsi Siksaan. Siksa oli vasta valmistellut hyökkkäystä, mutta pisti kaikki joukot rannalle odottamaan hyökkäystä. Kun Das hyökkäsi Siksan rannalle. KESKEN!

Mohajiniin hyökkäysMuokkaa

Länsi-Siksa julisti sodan Mohajinille. Löh Limonades oli lopettanut Mohajinin puolustuksen, joten Länsi-Siksa pystyi hyökkäämään normaalisti. KESKEN

Sodan jälkiseurauksetMuokkaa

Sota johti Giblatarin salmen kriisiin.

Sodan vaikutus pelaajiinMuokkaa

Sampsa89, joka pelasi Mohajinilla, oli kutsunut peliin omia kavereitaan, keitä TouhuAku6 epäili selvästi Sampsan tuplanickejä. Myöhemmin paljastui, että nämä olivat Sampsan luokkakavereita, jotka olivat tulleet auttamaan Mohajinia sodassa. Lopulta, kun Sampsa räjäytti oman kansansa, Salmiakkia ja Sääksjärvi valloittivat Mohajinin. Sampsa lähti veepeestä ulos selkeästi yksi asia mielessä, että TouhuAku6 oli kusipää ja yhdessä viestissä roolannut Mohajinin itselleen. Joten Sampsa lähti pois kosto mielessään. Myöhemmin seuraavana päivänä Sampsan kaverit alkoivat spämmäämään koko Akuankka.fi:ssä, erityisesti veepeessä. Sen jälkeen selvisi, että Sampsa ei saanutkaan bännejä ja haukkui Touhista idiootiksi. Hänen yksi luokkakaverinsa jopa laittoi kartan veepee forkalle, missä sampsan ja sampsan kavereiden valtiot olivat valloittaneet koko maailman. Lopulta spämmi ja haukuntaviestit poistettiin ja jälleen oli rauha maassa. Myöhemmin TouhhAku6 on pyytänyt anteeksi Sampsalta YouTubessa, mutta anteeksipyyntöä ei ole vastaanotettu.