FANDOM

Waveland (suom. Aaltomaa) on Raccoon-nimisen käyttäjän pikkuvaltio Valtiopeleissä 14 ja 15.

Waveland tunnetaan laajalti, koska se on täysin ihmisten rakentama. Se sijaitsee Tanskan länsipuolella vaarallisen Dänskän karikon yläpuolella.

Rakennelma Muokkaa

Waveland on rakennettu öljynporauslauttojen, vartioasemien, pienten saarien ja hylättyjen risteily- ja rahtilaivojen päälle ja sisään. Suurin näistä laivoista, 180-metrinen M/S Royal toimii hallituksen työpaikkana. Yksi laivoista on jopa muokattu lentokentäksi. Loput kaksitoista laivaa toimivat ihmisten majoituspaikkana tai kauppakeskuksena.

Öljynporauslauttoja Waveland omistaa kaksi, joilla kummallakin on kymmeniä asuntoja. Toinen on muutettu osittain majakaksi, joka näyttää Parésissa sijaitsevalta tornilta.

Politiikka ja hallinto Muokkaa

Kuningas Jonas IV:n ainoa tehtävä on vierailla juhlissa ja avata eduskunta kerran vuodessa. Lisäksi hän vastaa fanipostiin.

Presidentin valtaoikeudet ovat hiukan suuremmat, mutta hänkin toimii vain eduskunnan puheenjohtajana, ja tapaa lisäksi ulkomaiden johtajia. Todellinen valta on 60-päisellä eduskunnalla, joka päättää kaikista Wavelandin asioista.

Historia Muokkaa

Wavelandin perusti kuningas Jonas I 4.9.1962. Maahan muutti nopeasti satoja ihmisiä sekä Kirjalasta että Esmarista, tosin myös Franklandin väkiluku pieneni muutamilla ihmisillä. Aaltomaata rakennettiin joka suuntaan. Kansa eli rauhassa vuoteen 1966 saakka, jolloin yksi laivoista syttyi tuleen ja demokraattien ja monarkistien välinen riitely sytytti sisällissodan.

8b3f2645438c536e9b95c66f599ae18b--war-photography-iraq-war

Sisällissodan sotilas juoksee pakoon

Sisällissota kesti neljä kuukautta ja yhdeksän päivää. Tänä aikana lähes kolmasosa Wavelandista kuoli tai haavoittui, ja osia rakennuksesta sortui pommien takia.

Sodan viimeisenä päivänä monarkistit päättivät hyväksyä sopimuksen. Viimeisen uhrin sota sai demokraattien kannattajan räjäytettyä haulipommin M/S Royalin neljännellä kannella. Pommi vaati seitsemän ihmisen hengen ja haavoitti kolmeakymmentä. Hallitus aloitti sodan päätyttyä hautausohjelman, joka kesti kaksi kuukautta. Yhteensä 5850 ruumista haudattiin mereen ja 17 500 ihmistä oli sairaalassa.