FANDOM

Vuonna 1957 perustettu Wolf Line oli koiralalainen varustamo, joka harjoitti risteily-, matkustajalautta- ja rahtiliikennettä Välimerellä sekä Collieston - Dogeira välillä. Yrityksellä oli yli 2 100 työntekijää ja 8 matkustaja-autolauttaa. (Kuva tulossa) ja ei tullut.

Historia Muokkaa

Wolf Line perustettiin vuonna 1957 Sheltinburgissa Charles Wolfin ja hänen poikansa Jacobin toimesta. Aluksi Wolf Line operoi kahdella pienellä, 60-metrisellä lautalla, M/S Wolf:illa sekä M/S Puppylla Merenkatseeseen, Nanakawaan.

Vuonna 1980 Wolf Line osti kaksi isompaa alusta, 120-metriset M/S Star ja M/S Comet, jotka kulkivat Nanakawan kautta myös Kortalian Korsikaan.

Vuonna 2003 oli jälleen aika uudistaa kalustoa. Kaikki neljä lauttaa myytiin ulkomaille, ja Nanakawasta tilattiin uudet neljä alusta, jotka saivat nimekseen M/S Beethauven, M/S Dogspeare M/S John F. Dog sekä M/S Hauwari, koiralalaisten suurhenkilöiden mukaan. Alukset operoivat Nanakawaan sekä Kortaliaan.

Vuosien 2016/17 vaihteessa Wolf Line tilasi jälleen 4 alusta Nanakawasta. Ns. kuningasristeilijät M/S King of the Seas, M/S Queen of the Seas, M/S Prince of the Seas sekä M/S Princess of the Seas operoivat koko Välimerellä (King ja Queen) sekä Dogeiralle (Prince ja Princess).

Laivat Muokkaa

//Tulossa,ja ei tullut.