FANDOM

ZZ (Zårüm Zoldérelez, Surmasotilaat) oli toisen maailmansodan (VP12 historia) aikainen, puolisotilaallinen järjestö Natsi-Nostanassa. Monet monesti sekoittavat nykyisen ZZ:n ja entisen ZZ:n keskenään. ZZ lakkautettiin toisen maailmansodan jälkeen.

Perustaminen Muokkaa

ZZ:n perusti vuonna 1929 kansallissosialistisen puolueen, NNSPn, varapuheenjohtaja Hänrick Hämmler. Hämmler keksi idean puolisotilaallisesta rähinäjärjestöstä, joka taistelisi kommunisteja vastaan. Tuolloin Wöömärgin tasavalta oli melkein sisällissodassa. Kun natsit nousivat valtaan vuonna 1936, ZZ aloitti keskitysleirien perustamisen.

Organisaatio Muokkaa

ZZ koostui taistelijoista (Zoldérelez), jääkäreistä (Jäggerschelez), upseereista (Üpscherelez) ja kenraaleista (Keneralez). ZZ:n ylin johtaja oli pääkallokenraali (Sköllkeneralz) Hänrick Hämmler. ZZ:ssa oli myös panssarivaunuosastoja, tykkejä, konekivääreitä ja kranaatinheittimiä. ZZ tunnettiin sen julmuudesta.

Sodan jälkeen Muokkaa

Toisen maailmansodan jälkeen ZZ julistettiin rikolliseksi järjestöksi. Sen entisillä taistelijoilla oli vaikeuksia pärjätä sodan jälkeen, kun ihmiset syrjivät heitä heidän sodan aikaisen raakalaismaisuutensa takia.